Vypracovala: Mgr. Hana Hrníčková, ředitelka školy
V Rané dne 27. 8. 2014
Schváleno: Školskou radou dne 29.8.2014
I. Základní údaje o škole
Adresa: Základní škola
Raná 16
539 72
Telefon: 739 455 249
E-mail: skola@obecrana.cz
www. stránky: www.obecrana.cz
Zřizovatel: Obecní úřad Raná
Struktura školy: malotřídní jednotřídní škola, jejíž součástí je školní družina a jídelna s výdejnou obědů
Počty žáků
třída |
ročník |
chlapci |
dívky |
celkem |
I. |
1. |
2 |
0 |
2 |
I. |
2. |
2 |
1 |
3 |
I. |
3. |
2 |
0 |
2 |
I. |
4. |
0 |
0 |
0 |
I. |
5. |
1 |
0 |
1 |
|
|
7 |
1 |
8 |
Zaměření školy
– škola je zapojena do sítě tvořivých škol
– ve své činnosti se zaměřujeme na ekologickou výchovu a výchovu ke zdravému životnímu stylu, , každoročně se zapojujeme do projektu „Zdravé zuby“ a ,,Zdravě žij hravě“.
– podporujeme globální pohled dítěte na svět realizací různě zaměřených výchovně-vzdělávacích projektů
– snažíme se děti učit získávat nové informace prostřednictvím knih, časopisů i internetu a umět je vhodnou formou předat ostatním spolužákům i dospělým
-individuálně se ve větší míře věnujeme dětem ze sociálně slabých rodin, dětem s výchovnými , výukovými a logopedickými problémy
II. Vzdělávací program školy
Ve všech ročnících jsme vyučovali podle školního vzdělávacího programu s názvem „Učíme se hlavou, rukama a srdcem“.
Protože učíme ve spojených třídách, témata a projekty uvedené v ŠVP se prolínala ve všech ročnících. Žáci se měli možnost zapojit do kroužku hry na zobcovou flétnu a náboženství.
III. Rámcový popis personálního zabezpečení činnosti školy
K 30. 6. 2014 pracovaly na naší škole 2 pracovnice – ředitelka školy a vychovatelka s částečným úvazkem učitelky . Úklid školy jsme řešili po dohodě se zřizovatele pracovnicí obce.
Obě pedagogické pracovnice jsou kvalifikované,s dlouholetou praxí na malotřídní škole .
Ředitelka školy- VŠ, učitelství na 1.stupni ZŠ, kurz dyslektické a logopedické asistentky.
Vychovatelka – VOŠ se zaměřením na speciální pedagogiku
IV. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další vzdělávání pedagogických pracovníků je rozpracováno ve Směrnici k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků, plán dalšího vzdělávání je každý rok aktualizován. Konkrétní vzdělávací aktivity jsou uskutečňovány podle nabídek NIDV, CCV a dalších institucí, zájmu pracovnic, potřeb a finančních možností školy. Pracovnice rozšiřují své poznatky i formou samostudia.
Vzhledem k organizaci školy byla naše účast na dalším vzdělávání omezena, paní Netolická absolvovala týdenní prázdninový kurz AJ a následně během školního roku metodický kurz ,,Angličtina zábavnou formou“. V rámci projektu První pomoc pro pedagogy absolvovala i kurz ,,Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogy“.
Vzdělávání se tak uskutečňovalo převážně formou samostudia.
V. Údaje o zařazení žáků, stav k 30. 6. 2014
Základní škola: 8 žáků
Školní družina: 8 žáků
Zájmové kroužky: hra na zobcovou flétnu – 7 žáků
náboženství – 3 žáci
VI. Údaje o vycházejících žácích
Ve školním roce 2013/2014 byl v 5. ročníku 1 žák, který přestoupil na ZŠ do Prosetína.
VII. Údaje o prevenci sociálně patologických jevů
Škola je zapojena do vzdělávacích projektů ,,Zdravé zuby“ a ,Zdravě žij hravě“.
Spolupracujeme se Speciální školou ve Skutči,naši žáci se při společných akcích a
návštěvách ve speciální škole učí zásadám tolerantního chování k lidem s postižením a
ke spoluobčanům z minoritních skupin.
VIII. Údaje o zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů
Škola nebyla zapojena.
IX. Údaje o předložených a školou realizovaných projektech financovaných z cizích zdrojů
Škola nerealizovala žádný projekt financovaný z cizích zdrojů.
X. Výsledky výchovně-vzdělávací práce
Vyučování doplňujeme různými jednodenními projekty, využíváním výukových programů jiných organizací, návštěvami výstav a kulturních představení .
– pokračování vzdělávacích projektů „Zdravé zuby“ a zapojení do e- learingového projektu „ Zdravě žij hravě“- žák 5.ročníku
– navázání na ekologický projekt „Chceme znát prostředí ve kterém žijeme, vědět jak pomoci a neublížit“ (sběr papíru, elektrospotřebičů, bylin, spolupráce organizací Ekopaleta a Eko- com – výukové programy,práce s přírodním materiálem-výtvarné dílny pro rodiče a děti,vycházky do okolí, pozorování změn, úklid odpadků, účast na Bambiriádě v Chrudimi…) – podpora čtenářské gramotnosti dětí ( zapojení do charitativního projektu „Čtení pomáhá“, pravidelné návštěvy MK v Hlinsku spojené s besedami a půjčováním knih, spolupráce s KMČ Albatros, výstavky knih pro děti i rodiče, společná četba, projektový den s knížkou a navazující Noc s Andersenem)
– dopravní výchova –teoretický i praktický výcvik na dopravním hřišti v Chrudimi
– poznávání historie (návštěva historické části Hlinska – Betlém,seznámení s historií výroby hraček na Hlinecku, ,,Oživlá řemesla“- interaktivní výukový program v muzeu ve Skutči výlet na Ležáky)
– výtvarná soutěž – knihovna v Hlinsku
– účast některých žáků na plaveckých a atletických závodech škol v Hlinsku
– slavnostní předávání 1. vysvědčení prvňáčkům a zápis budoucích prvňáčků
– návštěva velikonoční výstavy v Mrákotíně spojená s výtvarnou dílnou a besedou s malířkou Markétou Adámkovou
– sportovní akce –školní atletický víceboj, sportovní den se ZŠ Holetín ,cyklistické závody a branný závod na střelnici v Rané, Memoriál Karla Kněze v Ležákách, výuka plavání v plavecké škole ve Skutči
– kulturní akce – divadelní představení ve Skutči a v Hlinsku, výchovný koncert ve Skutči
– spolupráce s MŠ v Pokřikově – vzájemné návštěvy, společné hry
XI. Mimoškolní aktivity
– prezentace školy – www stránky : www.obecrana.cz
nástěnky ve škole, vývěsky v obcích
regionální tisk – Hlinecké noviny, Ranský zpravodaj
– akce pro veřejnost – vystoupení žáků ve Vojtěchově (Mikulášská besídka, Den matek)
– výtvarná dílna pro děti a dospělé zaměřená na adventní výzdobu
– vánoční besídka pro veřejnost v Rané
– vystoupení žáků na Vítání občánků ve Dřeveši
– drakiáda a sportovní odpoledne pro děti – říjen
– oslava Haloweenu s kulturním programem pro veřejnost
XII. Kontrolní činnost ve škole
– kontrola a školení BOZP – srpen 2013 – Prepo Skuteč
– kontrola plnění pojištění v nem. a důch. pojištění – září 2013
-kontrola čerpání fin. prostředků přidělených škole zřizovatelem – prosinec 2013, červen 2014
-tematická kontrola dodržování povinností stanovených předpisy o PO – leden 2014
-kontrola plateb pojistného na veř. zdrav. pojištění – leden 2014
Kontroly nezjistily ve škole žádné vážné nedostatky, drobné nedostatky byly okamžitě odstraněny.
XIII. Integrování žáci
Podle individuálního vzdělávacího programu nebyl ve škole vyučován nikdo. Ve škole byli vyučováni 3 žáci s vadou řeči, kteří byli v péči log. asistentky .
Speciální péče byla věnována i dětem ze sociálně problémových rodin.
XIV. Poradenské služby
– PPP Chrudim – velmi úzká spolupráce, vyšetření žáků, individuální konzultace,
Mgr. Sodomková, PhDr. Filipová
-SPC Skuteč – Mgr. Jaroslava Melezínková, Mgr. Monika Kunhartová
XV. Údaje o spolupráci s dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání
Spolupráci s rodiči žáků se snažíme udržovat na partnerské úrovni. . Rodiče mohou školu navštívit kdykoliv po vzájemné dohodě s vyučujícím, v době třídních schůzek a v době akcí pořádaných pro veřejnost (např. besídky, zahájení a ukončení školního roku, slavnostní předávání 1. vysvědčení prvňáčkům, aj.). Společné akce pro rodiče a děti se snažíme organizovat i v rámci mimoškolní činnosti, při jejich organizaci a zajištění se zapojují rodiče i bývalí žáci.
Rodiče se mohou informovat o činnosti školy prostřednictvím webových stránek.
Důležitými partnery jsou pro nás obecní úřady Raná a Vojtěchov.
Spolupracujeme také s Mateřskou školou v Pokřikově, Základní školou v Holetíně a dalšími školami v okolí. Spolupráci jsme navázali a vyžíváme služeb a nabídek aktivit muzeí ve Skutči, Hlinsku a v Chrudimi, Městské knihovny v Hlinsku, Domova dětí a mládeže v Hlinsku, Městského klubu Hlinečan, Technických služeb Hlinsko,Multifunkčního kulturního domu ve Skutči a Hlinsku, Dopravního hřiště v Chrudimi, Městských sportovišť ve Skutči, Policie ČR, Krajské hygienické stanice v Pardubicích a Souboru lidových staveb Vysočina. Příležitostně využíváme i služby organizací Ekopaleta a Eco-com.
Naši činnost podporují i místní organizace – Sbor dobrovolných hasičů, Myslivecké sdružení, a Dohlížecí výbor Jednoty v Rané.
XVI. Trend a předpoklady dalšího vývoje školy, cíle pro další školní rok
Snažíme se naplňovat cíle, které jsme si vytyčili v ŠVP.
Chceme, aby naše škola byla živá, stále se proměňující, moderní, ale zároveň navazující na historii a místní tradice. Pro žáky vytváříme takové podmínky, které podněcují jejich touhu získávat nové poznatky, rozvíjet tvořivost a umocňovat radost z každého úspěchu.
Organizováním různých akcí pro veřejnost a děti, které do naší školy nechodí se snažíme rozvíjet aktivní život v obci, utvářet a posilovat přátelské a kamarádské vztahy mezi dětmi i dospělými a tím i prezentovat naší školu na veřejnosti.
V příštím školním roce nastoupí do školy 2 prvňáčci. Celkový počet žáků bud 9. Cílem je i nadále vytvářet přátelské klima školy a podmínky k dalšímu rozvíjení mimoškolních zájmů dětí.
Výchovně-vzdělávací práci se budeme snažit zkvalitňovat i formou projektového vyučování a zařazováním nových prvků a pomůcek do výuky. I nadále budeme spolupracovat s MŠ v Pokřikově, ostatními malotřídními školami, PPP v Chrudimi, rodiči žáků, zájmovými organizacemi a veřejností v obci.
XVII. Hospodaření školy
Vzhledem k nízkému počtu žáků se na financování mzdových nákladů školy podílí i zřizovatel. Škola nečerpala žádné prostředky z cizích zdrojů.
Veškerá dokumentace školy týkající se hospodaření je uložena v ředitelně školy.